Παρουσίαση διδακτικού σεναρίου
- Πληροφοριακά Στοιχεία
Στο πλαίσιο των εναλλακτικών μορφών διδασκαλίας, η κ. Μητσούλη Λαμπρινή (ΠΕ02) εφήρμοσε μία εναλλακτική προσέγγιση των στίχων 1-99 του προλόγου της Αντιγόνης, στο Β’2 τμήμα της Β’ τάξης του Λυκείου, βασισμένη στη συναλλακτική θεωρία της L. M. Rosenblatt, μέσα από την οποία αναδεικνύεται η λογοτεχνική διάσταση του δραματικού κειμένου του Σοφοκλή. Η εν λόγω διδακτική πρόταση εφαρμόστηκε σε τέσσερις φάσεις/στάδια, λαμβάνοντας υπόψη τη διδακτική μεθοδολογία τεσσάρων φάσεων/σταδίων, όπως αυτή παρουσιάζεται από τη Τζ. Καλογήρου και την Ε. Βησσαράκη1 ενώ η υλοποίηση αυτής έγινε με την χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και βιντεοπροβολέα.
Η πρώτη φάση της διδακτικής πρότασης αφορούσε στη δημιουργία του εισαγωγικού πλαισίου, η οποία πραγματοποιήθηκε με την αξιοποίηση παράλληλων κειμένων από τη νεοελληνική ποίηση και τη ζωγραφική τέχνη του 19ου αιώνα. Ειδικότερα, αναγνώστηκε το απόσπασμα του πεζόμορφου ποιήματος του Γιάννη Ρίτσου με τίτλο Ισμήνη, το ποίημα της Ζωής Καρέλλη με τίτλο Της Αντιγόνης προς την Ισμήνη, ενώ προβλήθηκε ο ζωγραφικός πίνακας της MarieSpartaliStillman με τίτλο Η Αντιγόνη ενταφιάζει τον Πολυνείκη στον οποίο κυρίαρχα πρόσωπα είναι η Αντιγόνη και η Ισμήνη, υπό τη μορφή PowerPoint. Τα προαναφερθέντα λειτούργησαν, όπως αναμενόταν, «ως προϊδεασμός και προετοιμασία των μαθητών για την υποδοχή του λογοτεχνικού κειμένου».
Στη δεύτερη φάση της διδακτικής πρότασης κι ενώ επιχειρήθηκε μία πρώτη σιωπηρή ανάγνωση των στίχων 1-99 του προλόγου της Αντιγόνης, οι μαθητές και μαθήτριες παρακινήθηκαν από την εκπαιδευτικό ώστε να λειτουργήσουν με τη διαδικασία του «καταιγισμού ιδεών» (brainstorming), καταγράφοντας ελεύθερα εντυπώσεις και συναισθήματα, οι οποίες συνιστούν τις αρχικές ανταποκρίσεις τους. Αργότερα, η ίδια η εκπαιδευτικός ανέγνωσε τους στίχους μεγαλόφωνα καθώς «η μεγαλόφωνη ανάγνωση καθιστά έκδηλο τον μοναδικό και ιδιότυπο τρόπο με τον οποίο ο κάθε αναγνώστης προσλαμβάνει το κείμενο».
Κατόπιν στην τρίτη φάση της διδακτικής πρότασης, η εκπαιδευτικός προέτρεψε όσοι από τους μαθητές και τις μαθήτριες επιθυμούσαν, να ανακοινώσουν τις αρχικές ανταποκρίσεις τους και να ακολουθήσει συζήτηση, συντονίστρια της οποίας ήταν η ίδια και ανταλλαγή ιδεών και απόψεων, στοχεύοντας στον αναστοχασμό τους και την επίτευξη της προσωπικής βίωσης του δραματικού κειμένου του Σοφοκλή.
Τέλος στην τέταρτη φάση της διδακτικής πρότασης, οι μαθητές και μαθήτριες έχοντας την προγενέστερη γνώση από διαφορετικές μορφές τέχνης οι οποίες τοποθετούνται σε διαφορετικές εποχές και μέσα από τις οποίες αναδείχθηκε η υπόσταση της Αντιγόνης και της Ισμήνης αντίστοιχα, κλήθηκαν να εκφράσουν την ανταπόκρισή τους μέσα από δραστηριότητες με ομαδοσυνεργατικό τρόπο, υπό την επίβλεψη της εκπαιδευτικού, οι οποίες παρουσιάστηκαν σε ολομέλεια.
1: Καλογήρου, Τζ. και Βησσαράκη, Ε. (2005). Η συμβολή της θεωρίας της L.M. Rosenblatt στον εμπλουτισμό της Διδακτικής της Λογοτεχνίας, 53-78. Στο: Τζ. Καλογήρου και Κ. Λαλαγιάννη (επιμ.), Η Λογοτεχνία στο Σχολείο. Θεωρητικές προσεγγίσεις και διδακτικές εφαρμογές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αθήνα: Τυπωθήτω – Γιώργος Δαρδανός.
Επίσκεψη της κ. Φωτεινής Κουτσοπούλου στο σχολείο μας
- Πληροφοριακά Στοιχεία
Τη Δευτέρα 22 Απριλίου η κ. Φωτεινή Κουτσοπούλου, Κοινωνιολόγος, υπεύθυνη για τον επαγγελματικό προσανατολισμό στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης ν. Λάρισας, ενημέρωσε τους μαθητές της Β τάξης (τμήμα Β1 και Β4) του 2ου Γενικού Λυκείου Λάρισας για τις επιλογές σταδιοδρομίας. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας που υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2023-2024 στο 2ο Γενικό Λύκειο με τις μαθήτριες και τους μαθητές της Β Τάξης και συγκεκριμένα με το Β4.
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν οι διαφορετικοί τύποι-προσωπικότητες που μπορούν να διαγνωστούν μετά από συγκεκριμένο τεστ που επηρεάζουν και διαμορφώνουν τις επαγγελματικές προτιμήσεις των παιδιών. Μετά από αυτό αναπτύχθηκαν διεξοδικά τα πεδία σπουδών που προσφέρονται καθώς και οι σχολές που ανοίγονται από κάθε επιστημονικό πεδίο.
Τέλος, οι μαθήτριες και οι μαθητές έθεσαν ερωτήματα για τις σχολές που τις/τους ενδιαφέρουν, παρουσίασαν τα διλήμματα, τις ανησυχίες για την επαγγελματική αποκατάσταση. Έγινε κατανοητό πως η συμβουλευτική και η καλή γνώση των επαγγελματικών επιλογών είναι καθοριστική για τη σωστή καθοδήγηση σε κάθε μελλοντικό σπουδαστή και επαγγελματία.
Το πρόγραμμα υλοποιείται από τις καθηγήτριες Δήμητρα Φυτιλή και Φανή Σκάντζου.
Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας
- Πληροφοριακά Στοιχεία
Την Πέμπτη 13 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας στο Μουσικό Σχολείο Λάρισας. Το 2ο Λύκειο Λάρισας συμμετείχε με ένα βίντεο που δημιουργήθηκε από τους μαθητές της Β Λυκείου που συμμετείχαν στα προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας (Β4) και Αγωγής Υγείας (Β3).
Παρουσιάστηκε από τη μία η δυσκολία της σημερινής εποχής στην εύρεση σαφούς επαγγελματικού στόχου, η ανασφάλεια της σημερινής εποχής εξαιτίας της ανεργίας αλλά και από την άλλη η στοχευμένη, ξεκάθαρη και συνεπής επιλογή επαγγελμάτων, η επαγγελματική εξέλιξη και ικανοποίηση πολλών επαγγελματιών.
Τέλος, τονίστηκε η αξία της αυτογνωσίας που εξασφαλίζει την ποιότητα της ζωής του κάθε ατόμου και η έμφαση στις υγιείς ανθρώπινες σχέσεις με κύριο γνώμονα και οδηγό τον αυτοσεβασμό, την ισορροπία, την προσφορά και την αλληλεγγύη. Τους μαθητές συνόδευσαν οι καθηγήτριες Μαρία Λουλούδη, Φανή Σκάντζου και Δήμητρα Φυτιλή.
Έτος Λόρδου Βύρωνα το 2024. Αφιερωμένη στον φιλλεληνισμό η γιορτή της 25ης Μαρτίου , μέσα από τα έργα Ευρωπαίων ζωγράφων.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
Το 2ο Γενικό Λύκειο Λάρισας, με αφορμή την κήρυξη του 2024 ως έτους Λόρδου Βύρωνα και Φιλελληνισμού, τίμησε τον εορτασμό της Ελληνικής Επανάστασης της 25ης Μαρτίου 1821 διοργανώνοντας μία αφιερωματική γιορτή στο κίνημα του Φιλελληνισμού, ιδωμένου μέσα από την οπτική γνωστών φιλελλήνων ζωγράφων της Ευρώπης.
Η γιορτή του σχολείου μας ξεκίνησε με μία ιστορική αναδρομή του όρου «Φιλελληνισμός» από την αρχαιότητα έως σήμερα και ακολούθως παρουσιάστηκαν αναλυτικά τα έργα σπουδαίων Ευρωπαίων ζωγράφων, μέσα από τα οποία αναδείχθηκαν τα φιλελληνικά τους αισθήματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι φιλέλληνες Ευρωπαίοι ζωγράφοι επηρεάστηκαν και άντλησαν έμπνευση για τα θέματα των ζωγραφικών πινάκων τους από τα ποιήματα του Λόρδου Βύρωνα. Εξ αυτών εξέχουσα θέση κατέλαβε ο Ευγένιος Ντελακρουά, καθώς το όνομά του συνδέθηκε άμεσα με την Ελληνική Επανάσταση της 25ης Μαρτίου 1821.
Τέλος, η γιορτή πλαισιώθηκε από τις συνθέσεις φιλελλήνων δημιουργών, όπως Το Τραγούδι του Νέου Έλληνα, του φλογερού σμυρνιού πατριώτη Κωνσταντίνου – Αγαθόφρωνα Νικολόπουλου, σε μετάφραση του Γεώργιου Κωστάντζου και την Ωδή εις τον Λόρδο Βύρωνα που αποδίδεται στην ελληνικής καταγωγής ποιήτρια και συγγραφέα Αγγελική Πάλλη.
Μέσα από τον φετινό εορτασμό οι μαθητές μας μετέδωσαν το μήνυμα πως ο Φιλελληνισμός αποτελεί μία στάση ζωής και διδάσκει την Αλληλεγγύη!
Τη διοργάνωση της γιορτής του σχολείου μας επιμεληθήκαν οι κυρίες Λαμπρινή Μητσούλη (ΠΕ02) και Ελένη Κούρια (ΠΕ02) και σε αυτήν συμμετείχαν οι μαθητές και μαθήτριες Γεωργούλης Δημήτρης, Ζέρβα Ευαγγελία, Κακάβα Παναγιώτα, Κοντού Μαρία, Κούρια Ευαγγελία, Κυριακοπούλου Ζωή, ενώ την τεχνική επιμέλεια είχαν οι Λαχανάς Βύρωνας και Χλωρός Νίκος.